Orzeźwiające odżywianie staje się coraz to popularniejsze. Rośnie liczba ludzi, które chcą odżywiać się prawidłowo. Zdrowe żywienie gra kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia, a tym samym nazywa długość życia. Złe nawyki żywieniowe przyczyniają się do sporo chorób cywilizacyjnych – otyłości, cukrzycy typu 2, niedyspozycyj układu krążenia oraz nowotworów. Jeżeli chcesz, aby twa dieta była bez zarzutu, dopilnuj o to, by twój nowy, zdrowy jadłospis mieścił produkty spożywcze, które dostarczają proteina, tłuszcze, węglowodany, witaminy natomiast składniki mineralne.
Jak począć się zdrowo odżywiać? Dochodzenie często mi zadawane. Bowiem zasad dużo, zmian co niemiara, a nikt nie ceni w swoim życiu dużych rewolucji. Zdrowe odżywianie istnieje obudowane w wiele mitów, które skutecznie potrafią odstraszyć i wygasić rozpalony uniesienie. No i do tego sieć pękający w szwach od czasu szumu informacyjnego. I komu wierzyć? Kto ma działkę? I jak te całkowite tony informacji przekuć w zdrową dietę? Zdrowe żywienie można rozpocząć łatwo, przytulnie i nawet się nie obejrzycie, a Wasza dieta zamieni się w pełni pokaźną. Tak więc podrzucam Wam moją receptę na bezpośrednie 14 kroków, które wdrażane systematycznie zmienią Waszą dietę na naprawdę zdrową.

W każdym posiłku mają trafić dwa różne warzywa. Dwa całe warzywa. Plasterek ogórka czy pomidora to nie jest wypełnienie tego postulatu. I jedz tak żeby w pierwszej kolejności zjadać warzywa, żeby później nie było, że nie mogłaś wcisnąć w siebie, bo już się najadłaś. Lepiej nie dojeść pieczywa czy mięsa, ale warzywa zjedz całe.
Zrób mały eksperyment – zapytaj pierwszą napotkaną osobę czy chciałaby w zdrowiu fizycznym i sprawności umysłowej dożyć 120 lat – z pewnością ta osoba odpowie twierdząco. Poinformuj ją, że zdrowie zaczyna się na talerzu – bo jedzenie ma znaczenie. Zdrowe odżywianie to podstawa funkcjonowania naszego organizmu, nie słyszano bowiem o nikim, kto na codzień żywiłby się przysłowiowymi hamburgerami zapijanymi colą i dożyłby na takim żywieniu sędziwego wieku w pełnym zdrowiu i jasności umysłu. Zapewne usłyszysz: „tak, chcę się zdrowo odżywiać, ale nie wiem od czego zacząć”.
Wychodzisz z domu w pośpiechu i bez śniadania, w drodze do pracy zatrzymuje cię korek. Potem kawa jedna, druga, żeby na chwilę oszukać pusty żołądek. W końcu głód staje się tak nieznośny, że sięgasz po cokolwiek. W aspektu ręki trzymasz baton, parę czekoladek i to one przeważnie zaspokajają głód. Udaje się, że wytrzymujesz bez żarcia cały dzień. W chaty, zanim przygotujesz potrawa, podjadasz kilka ciastek, jesteś zobligowany chociaż zaspokoić największy pożądanie. Całość to jest wbrew taksom wielkiego odżywiania. Chciałbym się dowiedzieć, co ludzie na ów forum sądzą odnośnie do paluszków rybnych? Czy powinno się gryzie w ogóle jeść? Co niemiara naczytałem się, że w paluszkach rybnych prawie nie dysponuje ryby, że panierka owo same najgorsze skład, jakie tylko wchłaniają tłuszcz i tym podobne. Ale nie pragnie mnie się wierzyć, iż paluszki rybne nie niosą małych wartości odżywczych. Aliści chociażby dzieciaki są nimi często karmione.

Samodzielne rozkład natomiast stosowanie diety bezglutenowej istnieje trudne, ponieważ prolaminy, inaczej białka zwane potocznie glutenem, znajdują się nie tylko w normalnych produktach zbożowych kiedy wypiek czy makaron, atoli i w wielu różnych plonach spożywczych, np. w przetworach mięsnych, koncentratach, majonezach, musztardzie, przyprawach ziołowych, plonach mlecznych, suszonych owocach, i w lekach zawierających skrobię jak substancję pomocniczą. Przeto, kiedy wynika z dywagowań, 1/3 osób chorych na celiakię nie jest w stanie rygorystycznie słuchać diety. Wybór aplikacji bezglutenowych w celu prawidłowego skomponowania diety wymaga starannego odczytywania wiedzy na opakowaniach i koneksje nazw i zostawiania poniektórych składników, np. skrobi modyfikowanej. Dodatkowo należy przypominać sobie, iż również produkty ajuści bezglutenowe, np. gryczane, jaglane azaliż kukurydziane mogą egzystować zanieczyszczone glutenem, dlatego konieczne jest zwracanie uwagi, czy mają one na opakowaniu informację o braku glutenu lub – bezpieczniej – czy oznakowane są licencjonowanym znakiem przekreślonego kłosa.

Kolejnym wyzwaniem przy komponowaniu diety bezglutenowej jest takie jej zbilansowanie, aby pokrywała zapotrzebowanie na energię i wszystkie niezbędne składniki pokarmowe, w tym deficytowe w produktach bezglutenowych witaminy z grupy B oraz składniki mineralne – żelazo, magnez, selen i mangan. Celebryci, książki i blogerzy różnej maści często zalecają całkowite porzucenie glutenu. To białko występujące w nasionach pszenicy, żyta i jęczmienia zostało okrzyknięte wrogiem publicznym numer jeden. Wydaje się jednak, że niesłusznie – potwierdzają to kolejne doniesienia ze świata medycyny. Ostateczny wniosek z badań jest taki, że nie powinno się promować diety bezglutenowej wśród osób, które nie cierpią na celiakię. Na następnym etapie badań naukowcy z USA skupią się na ewentualnych powiązaniach między glutenem a chorobami nowotworowymi i autoimmunologicznymi (np. schorzeniami tarczycy). Trzeba pamiętać, że celiakii czy nadwrażliwości na gluten nie da się zdiagnozować samodzielnie. Jeśli chcemy wiedzieć, czy gluten rzeczywiście nam szkodzi, musimy się udać do lekarza. Zaznaczmy raz jeszcze, iż na celiakię choruje zaledwie jeden procent społeczeństwa, zatem prawdopodobieństwo, że choroba dopadła akurat nas, jest raczej nikłe. Z pewnością sprawy nie będą się tak, kiedy prezentują to firmy produkujące towary bezglutenowe oraz hipermarkety ze zdrową żywnością. Dieta gluten-free nie przysłuży się wszystkim, a przejście na nią powinno być uprzywilejowane porządną diagnozą.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDlaczego dj na wesele to konieczny wybór?
Następny artykułGry warte uwagi w 2017 roku
Mieszkam w Poznaniu i organizuję imprezy a także wesela w tym mieście. To jest właśnie moje hobby i zaraziłem nim setki osób, które pracują ze mną głównie przy organizacji imprez w Poznaniu, weselach i innych imprezach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here